humble

My photo
mohd zullasre amree bin mohd sab | friends call me asre , amree but not zul | currently studying in an awesome boarding school , Sekolah Tuanku Abdul Rahman | no love before i get the SPM result | love to smile :)

Saturday, June 4, 2011

USAHAWAN MUDA

haha..ni nak story pasal 'budak kiosk' STAR. April lepas aku dengan empat kawan yang lain pegi kursus ALP Usahawan Muda Perak kat Teluk Batik. Sampai-sampai saja aku tengok banyak sekolah datang tapi SBP yang ambik bahagian 4 je kot. STAR, SERATAS, SEMESTI and IGOP tak salah aku. Waktu event first aku akan ingat sampai mati sebab waktu tu dia mintak dua orang sape nak jadi pembaca doa. hahaha...Budak STAR ni sekular sikit. Aku pun taknak. After that, dia tanya sape nak jadi penghulu. Mula-mula sorang budak SERATAS angkat tangan, nama dia Shahme Rizal. Pastu aku teringat pesan senior aku, budak STAR kene menonjol plus sombong! Aku straight bangun tanpa angkat tangan. hahaha.. Memang tak tau malu. Then ade budak SEMESTI nak fight jugak. Pastu sesi undian. Ni part yang aku tak suka sebab yang undi aku cuma empat orang budak STAR sendiri dengan lima orang budak pempuan yang duduk kat belakang dengan kami. Padahal peserta ada dalam 180 orang.hahha... malu ade gak. Mane taknye aku sorang je pakai T-Shirt sekolah (dah ok dah), pastu khakis ngan converse merah (yang tu tak oknye) :p.

Tapi aku ni memang muka tak tau malu. Aku akan pastikan semua soalan yang dituju budak STAR yang akan jawab even tak betul. Disiplin kitorang kat sana memang teruk sikit.hahaha.. Pasal bab tu aku tak nak citer. And yang paling bestnya, waktu malam last, sesi presentation. Kitorang diberi tugas buat satu perancangan produk kreatif atas kertas mahjong. Produk kitorang simple je, 'MAGIC BELT :)'. Harga die murah je. Dalam 20 "ragok". Waktu presentation tu STAR dengan SERATAS memang smart sebab seragam. And aku terkejut bila tengok produk produk sekolah lain mahal gilerr!! hahaha..Aku tak kisah pun. Tapi bukan semuaa sekolah dapat present sebab masa tak cukup. Dan last sekali dia panggil sape nak jadi volunteer present kat atas. Aku target mesti SERATAS nak buat punya so aku pun bangunla sebab nak bagi STAR yang present. Kawan kawan aku cakap kat aku; "kau biar betul amree?". Dahla aku sorang je bangun pastu aku paksa jugak kawan aku bangun naik stage.hahaha..berterabur sebab mengantuk punya pasal. Tapi, waktu majlis penutup, kitorang aim dekat anugerah keterampilan je sebab tetiap hari kitorang pakai baju seragam. tapi tak dapat. Kitorang pun dah losing hope sebab tinggal 2 award je dari 7. Tapi last sekali award syarikat terbaik.Hmmm.. Aku fikir; "STAR nak dapat?". MC tu pun umum OVII CORP. !!! HAHAHAHAHA......gelak besar kitorang. Alhamdulillah. tak sia-sia aku menonjol. Lepas habis je majlis, banyak sekolah datang nak ambik gambar dengan kitorang, nak fb and nasib baik tak mintak number phone. (bajet hot) apa apa pun OVII TERBAIK!!


SERATAS


our company!

naim's red converse :p

like a G6!

our product!


ROCK YEAHH!


p/s: lupa nak habaq syarikat kami nama OVII CORP.

penuh dengan senyuman,
Asre A.

No comments: